Oplæg om Grøn Marketing

Billund Erhvervsfremme har ligesom så mange andre erhvervshuse et erhvervsnetværk, hvor virksomheder mødes og kan diskutere emner om alt mellem himmel og jord relevant for erhvervslivet. Derfor blev vi inviteret forbi til at snakke om grøn kommunikation i virksomhedsregi.
Grøn marketing

Årstal

2023

Service

Løsning

Muligheden / Problemet

Frygten for green washing er meget reel og sådan set også helt valid. Omvendt leder det ofte til decideret handlingslammelse. Lige præcis det blev Tribe booket ind til hos Billunds Erhvervsramme. I virkeligheden skulle vi tale om begrebet Green Hushing, og indebærer det aspekt, at man simpelthen tier om sine grønne historier og produkter i frygt for netop grønvaskning. Noget som på nogle punkter kan argumenteres for at være værre end green washing.

Grøn Marketing oplæg fra en mand der hedder Benjamin Eg

Hvad vi gjorde

Tribe afholdte et oplæg generelt om Grøn Marketing, som også var det primære fokus. Ønsket med oplægget var at gøre virksomhederne trygge i at kommunikere om netop deres grønne tiltag og produkter. Oplægget læner sig meget op af forbrugerombudmandens anbefalinger, men går dybere end blot green washing.

Resultatet

Resultatet blev, at vi viste, at Grøn Marketing er meget mere end blot green washing. Noget som gav virksomhederne flere muligheder end begrænsninger, sålænge de holder sig til konkrete historier. Vi er langt fra færdige med at udbrede de gode budskaber om kommunikation af grønne tiltag. Desværre ser vi nemlig, virksomheder giver sig selv en større og større mundkurv på. Noget som er forståeligt. Vi har ikke brug for spillere på markedet, som kommunikerer uhensigtsmæssigt. Omvendt har vi ikke brug for flere fortielser. Vi har brug for at få ændret bevidstheden hos hele befolkningen. Det gør vi via handlinger, ja, men absolut også via det talte ord.

Kundeudtalelse

Sådan sagde Billund Erhvervsfremme om at arbejde med os.
“”Virksomhederne i vores ”Netværk for grøn omstilling” fik god inspiration til kommunikation om deres grønne tiltag. Vi blev meget klogere på, hvorfor det er vigtigt med både intern og ekstern kommunikation, når man arbejder med bæredygtighed grøn omstilling, og ikke mindst hvad man må og hvad man skal undgå i sin grønne markedsføring. Tak til Benjamin og Tribe Media for et fint oplæg!””
Susanne
Billund Erhvervsfremme

Relaterede cases

Design
Grøn marketing
Hjemmeside
Grøn marketing
Marketing
Video og foto

Skal vi arbejde sammen?

Udfyld formularen, så kontakter vi jer hurtigst muligt eller ring på 7071 1200